Tuesday, March 22, 2011

my adventure trip..part 2..

hye hallu..assalamualaikum..good morning..good afternoon..good evening.. and macam good good je kan.. hee ^__^

and now shera akan sambung pasal adventure trip shera yang masih tak habis lagi tu..
okay itulah pertama kalinya shera menaiki bot..memang best lah.. al maklumlah..teruja sangat.. (jakun)
kami menaiki bot untuk ke bahagian tengah hutan yang memang tak berpenghuni.. yang ada hanyalah tapak-tapak perkhemahan serta flora dan fauna.. setelah turun dari bot kami dibawa berjalan ke kuala Marong..yaini destinasi untuk kami membina khemah..

 
 wajah-wajah platun sekolah

berbagai jenis tumbuhan dan beberapa jenis tapak kaki haiwan yang kami temui sepanjang perjalanan ke kuala Marong.. tidak ketinggalan najis-najis haiwan..wajah-wajah excited mula terserlah..kami tidak sabar untuk samapi ke kuala Marong..
lihat sahajalah wajah-wajah ceria kami..walaupun agak penat dengan perjalanan yang jauh dan beg yang berat, kami tetap tersenyum.. maklumlah senyum itu kan sedekah.. ^__^
 
sememangnya shera cukup-cukup gayat dengan jambatan gantung..mana lengkap trip ini kalau tak melalui jambatan gantung.. sememangnya shera nak pergi lagi sekali jika diberi kesempatan..
jalan punya jalan la kan.. samapi separuh perjalanan shera dah mula tidak larat dan hampir-hampir beputus asa.. namun ada seseorang yang kembalikan semangat shera..dia tolong shera bawa beg walaupun shera tahu dia juga tidak larat membawa begitu banyak barang termasuk barang shera..
jalan punya jalan lagi akhirnya kami sampai juga ke kuala Marong.. muka-muka kepenatan masing-masing jelas kelihatan.. barulah terasa selesa badan kami.. dan kami bersama-sama mendirikan khemah.. setelah itu kami bersiap-siap untuk solat berjemaah..

ini adalah pemandu perjalanan kami..dia adalah salah seorang daripada penduduk kampung peta iaitu penduduk orang asli..
malam itu kami perlu tidur awal kerana esok pagi kami ada destinasi lagi untuk ditujui..
hurm mate shera pun dah mule penat ni.. sambung part 3 ok..^__^


 


No comments:

Post a Comment