Saturday, March 19, 2011

my adventure trip.. part 1

hye hallu semua..ok kali ni shera nak cerite pasal adventure trip yang shera dah lalui.. korang mesti tahu kan taman negara Endau Rompin.. ha kat sanalah shera dan rakan-rakan telah ber-adventure, pada tahun 2008..mase tu shera baru form 4....

ni la die gateway taman negara Endau-Rompin (xda la gateway sangat) ^__^


 memang syok kat sana.. kami bukan suka-suka sahaja tapi kami mencari pengalaman.
mereka-mereka yang join trip ni adalah mereka-mereka yang layak sahaja.. yaitu daripada pasukan kawad kaki sekolah SMK LOKMAN HAKIM..

ni adalah gamba tayar van yang kami naiki.. look at that..haha tayar tu bocor


teruk kan? disebelah van tu adalah miss hawa..guru pengiring trip mase tu..


gamba atas ni adalah gamba paku yang telah MENCUCUK tayar van kami..besar kan??

masa tu kami memang cuak gila.. yela takut xsampai ke tempat tujuan kami.. macam-macam yang ada dalam fikiran kami pada masa tu, mana tidaknya kami sudah jauh dari pekan.. akhirnya van kami siap dibaiki oleh jejaka-jejaka impian..

kami berjalan sampai la ke kawasan jambatan roboh..disana kami terpaksa turun dan menolak van menaiki bukit.. beberapa kali cubaab dilakukan kerana van tidak dapat naik ke bukit..
setelah beberapa kali mencuba akhirnya van berjaya mendaki bukit dengan tenaga kami semua menolak van naik ke atas. Alhamdullillah..thank u ALLAH.

 




beberapa kilometer perjalanan akhirnya kami sampai di gateway taman negara Endau-Rompin.. disana kami berkumpul kerana kami dipecahkan dengan 3 kumpulan..
kami semua perlu berjalan kaki ke jeti kampung Peta untuk menaiki bot dan terus berjalan ke Kuala Marong..
















 

No comments:

Post a Comment